poniedziałek, 8 listopada 2021

Europejski Dzień Języków Obcych w Szkole Podstawowej nr 5

W dniu 27 września br. w Szkole Podstawowej nr 5 zorganizowano Europejski Dzień Języków Obcych, podczas którego został podsumowany i zarazem zakończony międzynarodowy projekt “Otwarci na świat”. 

Celem w/w projektu było zdobycie wiedzy i doświadczenia w zakresie planowania, organizowania projektów międzynarodowych oraz podniesienie kompetencji językowych i metodycznych nauczycieli. W ramach tego przedsięwzięcia 16 nauczycieli wzięło udział w mobilnościach zagranicznych.  Szkolenia okazały się bardzo ciekawym doświadczeniem, podczas którego kadra pedagogiczna podniosła swoje umiejętności językowe oraz zapoznała się z aktywnymi metodami nauczania. W czasie pobytu na szkoleniach językowych i metodycznych nauczyciele mieli okazję lepiej poznać historię oraz kulturę krajów. Warto także wspomnieć o jeszcze innych działaniach, kiedy w ramach projektu “Otwarci na świat” nauczyciele realizowali wspólnie z uczniami międzynarodowe projekty i działania, jak np.: projekt polsko-chorwacki “Culture through my eyes” (p. W. Smaglewska), projekt polsko-hiszpański „Easter traditions In Europe” (p. M. Majchrzak, p. K. Starczewska, p. K. Przech), międzynarodowy projekt „Słyszę morze, widzę morze, kocham morze” (p. G. Kędzierska, p. R. Nawrocka, p. T. Banaszak-Orłowska), projekt polsko-chorwacki „Frühling ist schon da”  (p. J. Sławińska). 

W tym dniu 27 września br. podsumowano wszystkie działania projektowe w Szkole Podstawowej nr 5.  

Nauczyciele realizujący międzynarodowy projekt „Otwarci na świat” (K. Starczewska, M. Majchrzak, K. Przech, W. Smaglewska, G. Kędzierska, J. Sławińska, R. Nawrocka, T. Banaszak- Orłowska, A. Walczak, K. Winiarska, K. Domagała, Ł. Malczewski, I. Obuszewska, M. Tomaszewski, A. Jania, B. Bobkiewicz) podjęli w tym dniu następujące działania w ramach Europejskiego Dnia Języków, m.in.: 

  • zorganizowano audycję nt. Europejskiego Dnia Języków
  • na lekcjach uczniowie obejrzeli prezentacje przygotowane przez nauczycieli na temat projektu “Otwarci na świat” oraz na temat państw europejskich: Malta, Cypr i Hiszpania
  • dzięki tym prezentacjom uczniowie poznali lepiej historię, zwyczaje i tradycje w/w państw, np.: związki Malty z Wielką Brytanią, rolę kotów w życiu codziennym mieszkańców Malty
  • zorganizowano wycieczkę rowerową promującą zdrowy i aktywny styl życia, realizując w ten sposób jeden z celów projektu “Otwarci na świat”
  • uczniowie przygotowali także gazetki ścienne dotyczące w/w państw
  • nauczyciele uczestniczący w zagranicznych szkoleniach w ramach projektu “Otwarci na świat” przygotowali gazetkę ścienną przybliżającą działania związane z ich mobilnością w takich państwach, jak: Malta, Cypr, Hiszpania
  • w klasach 1-3 uczniowie wspólnie z wychowawcami kolorowali flagi oraz godła w/w państw
  • nauczyciele podczas zajęć wykorzystywali słownictwo angielskie, przygotowali zagadki, quizy i rebusy związane z w/w państwami.

Oprócz w/w działań zorganizowano także warsztaty dla nauczycieli na temat aktywnych metod i form pracy z uczniami. Prowadzące, p. K. Starczewska i p. K. Przech, przeprowadziły lekcje pokazowe na materiałach ze szkoleń metodycznych na Malcie. Lekcje zostały nagrane i udostępnione na szkolnym Facebooku oraz blogu. W/w nauczycielki przedstawiły także uczestnikom: materiały dydaktyczne, ciekawe pomysły na wykorzystanie na zajęciach, informacje o zrealizowanym projekcie „Otwarci na świat” i mobilnościach nauczycieli realizujących w/w projekt. 

 
Realizacja projektu międzynarodowego „Otwarci na świat” i jego podsumowanie podczas Europejskiego Dnia Języków Obcych pokazały, że poprzez tę różnorodność działań: podniesiono jakość pracy szkoły, nauczyciele chętnie otworzyli się na innowacyjne metody nauczania, uatrakcyjnili proces nauczania.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz